Ana içeriğe atla

Geçmişe, Yaşadığımız An'a ve Geleceğe Mim

 

 
Olsundu
 
Sonlar yazılmalıydı başlangıçlar yerine,
Kötü başlangıçlar olmadan yaşanmalıydı iyi sonlar.
Çizgi filmler çoğalmamalı,
Masallar dolaşmalıydı dilden dile.
Kavuşmalarda olmamalıydı,
Sanki niye vardı ayrılıklar?
Beyaz atlı prenste beklenmemeli,
Herkes kendi atıyla yolculuğuna çıkmalıydı.
Lunaparklarda olmamalıydı,
Gökkuşağından kayıp, sarmaşıklarla sallanmalıydık.
Gözyaşları da olmalıydı ama,
Ya gülmekten ağlamalı ya mutluluktan.
Ne olurdu sanki olsundu bunlar,
Zamanı olmasaydı mutluluğun,
Zamansız olsaydı kapımızda mutluluklar...
 
                                                                           "Aşkı Zikreden Yazar"
 
 
 
Uygun olur diye düşündüm bu şiir geçmişe, yaşadığımız ana ve geleceğe. Ben zamanı geçmiş, şu an ve gelecek diye adlandırdım hep. Hani yıllar ,aylar, dakikalar fazla ayrıntı gibi. Hiç yeni yıl dileklerim olmadı. Yani sadece yeni yıl için dilemedim. İnsan için her an harekete geçmesi için bahşedilmiş bir fırsattır bana göre. Her an hayal kurabilen, dua edebilen birisiyim. Benim dünyam evrenden geniş :) O nedenle sırlamaya kalksam istekleri, kendi dünyam kadar geniş bir yer bulmam gerekir. Bu nedenle bana kalsınlar. Gerçekleşen olursa, yazarım :) Her güneşin doğuşunda fırsat verilir yaşa diye. Eğer hâlâ fırsatın varsa yaşa. Çünkü geçmişe yolladığın her an, sana ait olan kum saatinden çalıyor unutma. Vaktin dolduğunda yaşayamadıkların için üzüleceğin değil yaşadıkların için gülümseyebileceğin bir hayat bırak geride. Ve ne olursa olsun iyi insan olmaktan vazgeçme. Tüm Gönüldaşlara Sevgilerimle...
 
Geçmişe, yaşadığımız ana ve geleceğe yazıldı yazılanlar...

Yorumlar

  1. Kaleminize sağlık. Çok özel ve etkileyici bir yazı idi :) Mutluluk dolu, huzur dolu günlerimiz olsun.. Sevgilerim ile.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah mutluluk dolu, huzur dolu günlerimiz olur :) Benden de çokça sevgilerle :))

      Sil
  2. Baştan söyleyeyim arkadaşım en son yazdığın yazı daha çok etkiledi.
    Şiirinde keza öyle. Anlam kazanmış olan yapılara başka anlamlar kazandırdın buda beni etkiledi. Senin kalemini başka seviyorum.
    Her yazında ayrı tat bırakıyor okuyanda. Kalemin yazmaya devam etsin o zaman :)♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya utandırdın beni şimdi 🙈 çok teşekkür ederim :) Bende çok seviyorum senin kalemini. İnşallah her birimizin kalemi yazmaya devam etsin. Kocamaaann seviler sana :))))

      Sil
  3. Ah Nasıl güzel satırlar. Taa nerelere gittim? bir bilsen :) Yüreğine sağlık. Ve senin dünyan gerçekten evrenden geniş. En güzeli de bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim, yazılanı okurken yolculuk yaptırdıysak kalbe dokunmuşuz demektir. Evet ya dünyam o kadar geniş ki kendimi orada kaybedebiliyorum bazen :) Çok mutlu etti bu güzel yorumun beni :))

      Sil
  4. En güzel dilek iyi insan olma dileği bence. İyi insan olalım gönüllerde yer bulalım. Gönül kazanmak Allah'ın rızasını kazanmak demektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız, bir parça iyi insan olabilsek diğer dileklere de yol bulabiliriz belki. Ve çok teşekkür ederim anlamlı, değerli yorumunuz için...

      Sil
  5. ' Benim dünyam evrenden geniş :) ' paylaşımın en güzel cümlesi bence :) çok güzel yere değinmişsin kalemine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet evrenden geniş bir dünyası var her birimizin. Kapısını aralamamız gerekiyor sadece :)

      Sil
  6. Tüm zamanlara... Ancak şimdi denilen an, hangi an. Şimdi dedim ve der demez dil geçmiş oldu bile :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Geçmiş ve gelecek arasında yolculuk ediyoruz, an geçmişe yolladığımız zaman ve geleceğe kurduğumuz hayallerden oluşuyor. :))

      Sil
  7. 2017'den ne bekliyoruz, neler istiyoruz gibi yazılar görüyorum. Ne kadar tehlikeli aslında. Biz Hz. Allah'tan istemeyecek miyiz ayakkabımızın bağını bile?
    An'ı yaşamayı öğrenmeliyiz artık. Bir yıl ne kadar uzun bir süre. Bir kaç saat sonrasına çıkabileceğini kim garanti edebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim anlamlı yorumunuz için. Evet yıllar veremez isteklerimizi. Ancak istemeyi veren Allah verir istenenleri. Sevgiler...

      Sil
  8. 2017 sevdiklerinizle geçireceğiniz harika bir yıl olsun. Sevgiler... neselisusevim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün zamanlarımız güzel olsun inşallah :) Teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  9. Harika bir şiirdi! :) Şu kısım tam bana göre:
    "Gözyaşları da olmalıydı ama,
    Ya gülmekten ağlamalı ya mutluluktan.
    Ne olurdu sanki olsundu bunlar,"
    -Olsundu- sözcüğü ne güzel bir sözcüktür öyle, efendim! :) Kaleminize sağlık!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah ya mutluluktan akar gözyaşları ya gülmekten :)

      Sil
  10. Beyaz atlı prens de beklenmemeli,
    Herkes kendi atıyla yolculuğuna çıkmalıydı.Çok etkiledi.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler benden de sevgiler... Yolculuğumuza çıkalım inşallah :)

      Sil
  11. "Herkes kendi atıyla yolculuğuna çıkmalıydı."
    Ne güzel yazmışsınız! :) Özellikle şu alıntıladığım kısım gülümsetti beni. Kendi atımızla yolculuğa çıkmak dileğiyle, harika bir yazı ve harika bir şiirdi! :) Kaleminize sağlık, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Beğenmenize sevindim. Şu hayatta bir insanı gülümsetebilmekten daha mutluluk verici ne olabilir ki :) Evet yolculuğa çıkmalıyız. Güzel yorumunuza ayrıca teşekkürler :)) Çokça sevgiler...

      Sil
  12. "Gözyaşları da olmalıydı ama,
    Ya gülmekten ağlamalı ya mutluluktan" kesinlikle beni en derinden etkileyen sözleriniz bunlar oldu. Yüreğinize sağlık, umutla yazılarınızı okumaya devam edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne mutlu bana ki dokunabilmiş yüreğinize yazdıklarım. Sevgiler...😊😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sosyal Medya Kabadayıları, Klavye Delikanlıları (!)

  İnsanlar konuşmayı çok seven varlıklardır. Konuşma kabiliyeti insana verilmiş, haliyle insan da son harfine kadar kullanır bunu. Düşünen varlık olarak yaratılan insan düşünmez ama. Konuşmaya gelince heheeyy mangalda kül bırakmaz. Yani insan her zaman olduğu gibi burada da işine gelen kısmı alır, geri kalanını halı altına süpürme yapar.   Şimdi her yere de ulaşmıyor mu elleri, iyice yandık. Geçiyor klavyenin başına, hiç tanımadığı insanlara yağdırıyor. Bazen terbiyesizleşiyor ama yazmak hakkı. Konuşacak illâki sesli olmasa da, zehriyle yakacak birinin canını.   Öyle adamlık, hanımefendilik, sözüm ona delikanlılık sığındığın bilgisayar ekranının arkasından olmuyor. Yüreği olan, insan olan yapmaz bunu. Neymiş efendim o fotoğrafı atabiliyorsa, bu yazıyı yazabiliyorsa, böyle de yorumu hakkedermiş. Saygı çerçevesinde her yorum, eleştiri kabuldür. Buna lafımız yok. Hiçbir zaman olmadıda. Ama yazık size. Hiç var olmamış gibi yaşayıp, hiç var olmamış gibi öleceksiniz.   İnsanların t

KALEMİM

  KALEMİM   Hani bazen sen yazmak istemezsin. Kalem gelir defterin başına. Öyle bir gün işte. Gün geceye dönmekte.   Kalem dans etmeye başlıyor bu vakitlerde. Ben izliyorum dansını. Nasıl minnettarım kalemime. Atlı bir asker gibi daima dik. Her an savaşa hazır.   Hiç bırakmıyor beni  sağ olsun. Oda giderse yaşayamam. Hayatla aramdaki ince bir bağ gibi. Hem kopmaya çok yakın. Hem de hiç kopmayacak  olan bir bağ.   Kimler bırakmadı ki, gitmedi ki ve geri gelmedi ki...Kalemim bırakmadı. "Yaz" dedi bana. Dağıt kelimelerini. Kokunu saç satırlara. Cümleleri bağır çağır boş kağıtlara. Oku yazılanları. Ve sen tamamla eksik kalanları.   Kalemim benim can damarım. Sanki var olma sebebim. Sanki Rabbim'de bana bunu vermiş.   Yolculuğa çıkmak gibi. Keşfetmek ve tanımak gibi. Anlamak yaşamın anlamını. Bilmiyorum ki. Bir sırrı bilmek gibi işte.   Ah bu hoyrat kalem nerelere götürdü beni. İçimdeki dehlizlere. Bilinmeyenlerime. Bilsem sanki kaybolacaklarıma.   Kalem, kalem

KIR ZİNCİRLERİNİ

Kır Zincirlerini Kır zincirlerini bu kez, Fazla cesur olmasan da olur. Anı yaşa, Sonuç hüsran olsa ne olur.

Ölüm

  ÖLÜM   Ölüme gideceğiz hepimiz, Dudaklarda kahkahalarla, Belki gözyaşlarıyla, Ya da son umutla.   Ölüme gideceğiz hepimiz, Kimimiz koşar adımla, Kimimizin ölüm yokken aklında, Ya da ansızın olacak bazılarımızda.   Ölüme gideceğiz hepimiz, Genç yaşımızda, Yaşımızın geçtiği zamanlarda, Ya da yaşam sevincini taşırken her anımızda.   Ölüme gideceğiz hepimiz, Kör bir kurşunla, Belki ölüm varken aklımızda, Ya da olmayacak intiharla.   Ölüme gideceğiz hepimiz, Geride kalanlarla, Ne olursa olsun yaşanmışlıklarla, Ve olamadığımız mutluluklarla.   Bırakacağız hayatı acısıyla, tatlısıyla, ölüme gideceğiz hepimiz, Ne olursa olsun, acı bir vedayla...                                                                                                        "Aşkı Zikreden Yazar"   (Bir küçük çocuğa yazıldı bu satırlar. Hiç yokken aklında ölümüne sebep oldular. Ve nicelerinin. İnsan kendi türünden çektiğini çekmedi kimsel

Gece Kalpte

GECE KALPTE   Gündüze "İyi Geceler" oldu, O halde günaydın gece.   Gitmek ne zaman yüreğe vuruldu? Hoş geldin yabancı kalplere.   Sevmek nicedir insandan uzak, Okşamak sadece rüzgara kaldı.   Yalnızlık çoktur bizimle, Kalabalıklar çok sahte şimdilerde.   Gündüze "İyi Geceler" oldu, O halde günaydın gece.   Gündüz mutluların kalbinde, Biz ise kalbe giydirdik gece.   Yağmur ıslatmıyor artık, Sahi, en son ne zaman sırılsıklamdık.   Gözler görmekten uzakta kaldı, Dinlemek yoruyor artık aklı.   Sorma, sorsan herkes haklı, Kalp paramparça, kan içinde, İçinde acı, içinde gece saklı.   Şair diyor ya zaten; Gündüze "İyi Geceler" oldu, O halde günaydın gecem, Günaydın, bu senin de gecen...                                            "Aşkı Zikreden Yazar"   (Hayat bazen geceye günaydın demeni ister. Zaten sadece gündüzleri denilecek diye zorunluluk yoktur. Bize böyle öğretti